Skip to main content

Adverteren op TikTok

Met meer dan 3.5 miljoen maandelijkse actieve gebruikers in Nederland is TikTok een platform dat in het rijtje past tussen Instagram, Snapchat en Facebook. Adverteren wordt echter nog weinig gedaan op TikTok. Wat zijn de mogelijkheden voor bedrijven op TikTok? In dit artikel kom je alles te weten over adverteren op TikTok.

TikTok

TikTok | Adverteren op TikTok

Doelgroep

De gebruikers van TikTok zijn voornamelijk jong. Het is dus een perfect platform voor bedrijven om vooral de jonge doelgroep te bereiken. Ligt je focus meer op een oudere doelgroep, dan is TikTok niet het juiste platform voor jouw bedrijf.

Influencer Campagnes op TikTok

De term “influencer” is tegenwoordig bij de meeste mensen wel bekend. Deze zogeheten influencers worden creators genoemd op TikTok. Een creator op TikTok kan gedefinieerd worden als iemand die regelmatig video’s plaatst. Het is mogelijk om met deze creators samen te werken en een campagne voor je bedrijf te starten met de content gemaakt door deze creator. Het voordeel van het inschakelen van een creator is dat je bedrijf op een unieke manier centraal komt te staan zonder te commercieel te zijn.

Adverteren op TikTok?

Naast de campagnes met creators is het ook mogelijk om advertenties op TikTok in te zetten.

Er zijn 3 verschillende advertentietypen waaronder Top View, Brand Takeover en een In-Feed video.

Brand Takeover

Een advertentie op TikTok wanneer de gebruiker TikTok opent. De advertentie kan een afbeelding zijn. De afbeelding wordt 3 seconde weergegeven. Je kan ook kiezen voor een kort filmpje van 3 tot 5 seconde.

Topview

Een video die wordt weergegeven wanneer de gebruiker de app opent. Ook wordt de advertentie als eerste getoond, zodra de gebruiker naar zijn of haar ‘For You’ feed gaat.

In-feed Ad

Een In-feed Ad is een advertentie die wordt vertoond tijdens het scrollen door jouw feed. De advertentie popt op tussen de normale berichten. Het grote voordeel hiervan is dat gebruikers soms niet door hebben dat het een advertentie is en daarom langer blijven kijken. Het gevolg hiervan is dat ze het af willen kijken, omdat ze geïnteresseerd raken.

Voordelen van adverteren op TikTok

  • Op TikTok kun je targeten op basis van locatie en leeftijd.
  • Gebruikers kunnen worden doorverwezen naar externe websites
  • Adverteren op TikTok is relatief goedkoop
  • Adverteren op TikTok is een unieke manier van adverteren. Door middel van een kort filmpje maak je reclame voor jouw product/dienst.

Zien wat wij voor je kunnen betekenen?

Bekijk onze pagina over Social Media Beheer en zie wat wij voor je kunnen betekenen om op te vallen in Google. Maak gratis en vrijblijvend een afspraak en we gaan samen naar je website kijken.

Nieuwsbrief

Maandelijks op de hoogte gehouden worden van de laatste trends op gebied van online marketing? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Naam
E-mail