Skip to main content

LinkedIn is een social media platform gericht op professionals. Het platform leek vroeger alleen een vacaturebank, maar verandert nu steeds meer in een volwaardig kennisplatform. Veel mensen associëren LinkedIn met werk zoeken of business to business, maar LinkedIn is veel meer dan dat. LinkedIn is een platform waar jij je business in de schijnwerpers kunt zetten. In deze blog lees je waarom LinkedIn niet mag ontbreken in je marketingmix.

LinkedIn in je marketingmix

LinkedIn | Zet je business in de schijnwerpers

Vergroot je zichtbaarheid

Door het maken van een LinkedIn bedrijfspagina verhoog je je zichtbaarheid. Je kunt het eigenlijk zien als een extra website voor je bedrijf. Het is een extra mogelijkheid om je bedrijf te presenteren en klanten naar je website te leiden. En door het aanmaken van een bedrijfspagina in LinkedIn werk je ook aan je zichtbaarheid in Google.

Relatie opbouwen met je klanten

Met een LinkedIn bedrijfspagina kom je in contact met je doelgroep. Door kennis en bedrijfsupdates te delen en de interactie aan te gaan met je doelgroep bouw je een relatie op. En dit is een belangrijke stap op weg naar een succesvolle toekomst voor je bedrijf.

Deel je expertise

Via je bedrijfspagina op LinkedIn kun je waardevolle kennis delen met je doelgroep, zoals ontwikkelingen op jouw vakgebied of oplossingen voor actuele problemen. Op deze manier laat je zien dat jij een expert bent in jouw vakgebied. Potentiële klanten zullen dit waarderen en jou wellicht overwegen wanneer ze een expert zoeken met jouw specialisme.

Adverteren op LinkedIn

Door middel van adverteren op LinkedIn kun je je bereik vergroten en de content ook specifiek aanpassen op de juiste mensen. Zo kun je bijvoorbeeld filteren op functie, locatie, bedrijfstak, leeftijd etc. Let op, je kan alleen adverteren op LinkedIn als je een bedrijfspagina hebt. Het is dus van belang dat je een bedrijfspagina aanmaakt.

Aan de slag

Het maken van een bedrijfspagina is niet moeilijk. Van belang is om te weten dat het alleen mogelijk is om een bedrijfspagina te maken via een desktopapparaat. Om een bedrijfspagina aan te maken volg je de volgende stappen.

  1. Klik rechts bovenin je LinkedIn-homepagina op het pictogram Werk
  2. Klik op Bedrijfspagina maken.
  3. Selecteer vervolgens het paginatype dat je wil maken.
  4. Voer je pagina-identiteit, bedrijfsgegevens en profieldetails in.
  5. Bevestig dat je gemachtigd bent om namens je bedrijf een pagina te maken.
  6. Klik op pagina maken.
  7. Nu kan je je pagina bouwen.

Zien wat wij voor je kunnen betekenen?

Bekijk onze pagina over Social Media Beheer en zie wat wij voor je social media kunnen betekenen. Maak gratis en vrijblijvend een afspraak.

Nieuwsbrief

Maandelijks op de hoogte gehouden worden van de laatste trends op gebied van online marketing? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Naam
E-mail