Skip to main content

Wat is contentmarketing en hoe valt jouw content op?

Contentmarketing is anno 2021 niet meer weg te denken van het internet. Er zijn miljoenen bedrijven en merken die de aandacht van de consument willen trekken met hun content. De hoeveelheid content die er geproduceerd wordt is enorm. Elke dag worden er weer miljoenen artikelen, afbeeldingen en video’s op het internet geplaatst. Dit is tegenwoordig zoveel, dat de consument door de vele content het bos niet meer ziet. Dat is natuurlijk zonde, want als contentmaker wil je natuurlijk dat jouw content gelezen wordt. Maar hoe zorg jij er nou voor dat jouw content opvalt tussen al het contentgeweld en wél gelezen wordt?

Alles over contentmarketing

Contentmarketing | Laat jouw content opvallen
Contentmarketing

Wat is contentmarketing?

Contentmarketing houdt in dat je interessante en relevante informatie creëert en publiceert, met als doel zorgen dat je publiek of doelgroep aandacht krijgt voor jouw merk of bedrijf. Tegenwoordig maakt iedereen content. Dit komt vooral door de opkomst van social media. Niet alleen bedrijven plaatsen content op social media, ook het publiek publiceert regelmatig content. In feite publiceert iedereen content.

Contentmarketing draagt bij aan het bereiken van veel bedrijfsdoelstellingen, waaronder:

  • Meer leads: Wanneer de inhoud relevant en interessant is, is de kans groter dat de klant zijn contactgegevens achterlaat.
  • Meer bekendheid en meer bereik: Goede content over actuele of juist controversiële thema’s worden vaker via social media verspreidt. Hiermee vergroten bedrijven hun bekendheid en bereik.
  • Imagebuilding: Door een goede structuur in publicaties van hoge kwaliteit vestigen ondernemingen bij het publiek een “expert”-status en wordt de merknaam positief versterkt.
  • Klantenbinding: Content waar klanten echt wat aan hebben, binden klanten aan een onderneming, vooral op lang termijn. Wie regelmatig sterke informatie aanbiedt, verhoogt de stimulans van de lezer om de website regelmatig te bezoeken.

Hoe zorg je ervoor dat je content opvalt?

Om dit te bereiken is het dus belangrijk dat je content gezien en gelezen wordt. Maar hoe zorg je ervoor dat je content opvalt tussen de rest?

Focus je op je eigen doelgroep

Zorg dat je content relevant is voor je doelgroep. Dit is namelijk de groep die je wil bereiken met je content. Door goed te focussen op wie je doelgroep is, wat hun basisbehoeftes zijn en via welke kanalen zij die behoefte vullen, kun je je doelgroep veel beter leren kennen en bedienen met jouw content.

Wees origineel

Er is ontzettend veel herhaling in de content die online staat. Dit is natuurlijk niet raar met de hoeveelheid content die online staat, maar zorgt er wel voor dat het verdwijnt tussen de rest van de content. Zet daarom net dat stapje extra om jouw content van originaliteit te voorzien. Zoek die gloednieuwe invalshoek. Denk net dat stapje verder dan je concurrent. Luister naar je klant, maar ook vooral naar je merk. Want wat wil jij nou vertellen? Pak de aandacht van je lezer en houd het vast.

Creëer een gevoel

Mensen communiceren het liefst met andere mensen, en niet met een bedrijf. Het gaat tegenwoordig niet alleen maar om het vertellen van een verhaal, maar om het overbrengen van een gevoel. Door het overbrengen van een gevoel creëer je meer binding met je klanten.

Aan de slag!

  1. Kies je doelgroep en bepaal de behoeftes van deze doelgroep
  2. Bepaal doelstelling die je wilt behalen met jouw content
  3. Selecteer communicatie kanalen
  4. Start met het creëren van content
  5. Breng jouw content onder de aandacht bij jouw doelgroep
  6. Evalueer jouw activiteiten en de resultaten van jouw activiteiten
  7. Trek conclusies en stuur eventueel bij

Zien wat wij voor je kunnen betekenen?

Bekijk onze diensten en zie wat wij voor jou kunnen betekenen omtrent contentmarketing. Meer weten of een afspraak maken? Neem dan contact met ons op.

Nieuwsbrief

Maandelijks op de hoogte gehouden worden van de laatste trends op gebied van online marketing? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief.

Naam
E-mail