Instagram strategie
Holland boven Amsterdam

Voor Holland boven Amsterdam ontwikkelden we een Instagramstrategie, waarbij we gebruik maken van het fenomeen ‘user generated content’. Content die gemaakt en geschoten is door de bezoekers en bewoners van het gebied. We selecteren de mooiste en leukste content en delen deze op het Instagramaccount van het gebied. Uiteraard taggen we de maker, zodat deze de credits krijgt.

User generated content zijn foto’s, video’s, tekst, etc. gecreëerd door (potentiële) klanten of fans, en dus niet door een merk zelf. Hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan reviews of foto’s en video’s van een product in gebruik. Je kunt deze fans zien als je eigen influencers.

Door het gebruik van user generated content hebben we het voor elkaar gekregen om een hechte community van fotografen op te zetten. We hebben persoonlijk contact met de community en de community heeft onderling contact. De fotografen feliciteren elkaar wanneer iemand een plekje krijgt in de tijdlijn van Holland boven Amsterdam.

Het afgelopen jaar is er veel aandacht besteed aan het Instagramaccount van Holland boven Amsterdam en hebben we naast de user generated content advertenties ingezet om meer mensen te bereiken. In een jaar tijd (2021) is het account gegroeid met 1.708 volgers waardoor we nu op bijna 5.500 volgers zitten. De #hollandbovenamsterdam wordt veelvuldig gebruikt, er zijn nu maar liefst 37.249 berichten met deze hashtag. Totaal hadden we in 2021 een Instagram-bereik van 1.011.414.

Ook een vlammende social strategie? Neem contact met ons op.

Holland boven Amsterdam